1.9 TDI (77 kW, kód BXE/BJB) – legenda spolehlivosti

Výhody:

  • Extrémní životnost (běžně přes 400 000 km)
  • Nízká spotřeba (4,5–5 l/100 km)
  • Jednoduchá konstrukce, levný servis

Nevýhody:

  • Slabší výkon na dálnici
  • Hlučnější chod
  • U verze BXE riziko prasknutí ojničního šroubu (řešitelné preventivní výměnou)

1.6 MPI (75–75 kW) – pro klidné řidiče

Výhody:

  • Velmi jednoduchý, odolný motor bez turba
  • Levné náhradní díly
  • Snadné přestavby na LPG

Nevýhody:

  • Slabší dynamika
  • Vyšší spotřeba v městském provozu (8–9 l/100 km)
  • Nevhodný pro rychlou dálniční jízdu

2.0 TDI CR (103–125 kW) – až facelift

Výhody:

  • Silný, pružný motor
  • Nízká spotřeba při svižné jízdě (5,5–6 l/100 km)
  • Spolehlivější common-rail vstřikování po roce 2009

Nevýhody:

  • Vyšší pořizovací cena ojetin
  • Nutnost pravidelného servisu vstřiků a DPF
  • Nevhodný pro krátké trasy

1.4 TSI (90 kW, verze CAXA) – benzínový kompromis

Výhody:

  • Dobrá dynamika a nízká spotřeba (6–7 l/100 km)
  • Řemenový rozvod – menší riziko než u řetězových 1.2 TSI
  • Tichý chod

Nevýhody:

  • Citlivý na kvalitu paliva
  • Problémy s turbodmychadlem u vyšších nájezdů
  • Vyšší spotřeba oleje u špatně servisovaných kusů

2.0 FSI (110 kW) – atmosférická radost

Výhody:

  • Plynulý zátah bez turba
  • Menší riziko poruchy turba či DPF
  • Vhodný pro dálniční cestování

Nevýhody:

  • Vyšší spotřeba (8–9 l/100 km)
  • Složitější vstřikování FSI (dražší opravy)
  • Menší nabídka na trhu

Shrnutí – co vybrat?

  • Pro maximální spolehlivost: 1.9 TDI
  • Pro klidnou městskou jízdu: 1.6 MPI (ideální na LPG)
  • Pro výkon a dálky: 2.0 TDI CR (po roce 2009)
  • Pro benzín a kompromis: 1.4 TSI (CAXA)
  • Pro radost z atmosféry: 2.0 FSI