1.9 TDI (77 kW, kód BXE/BJB) – legenda spolehlivosti
Výhody:
- Extrémní životnost (běžně přes 400 000 km)
- Nízká spotřeba (4,5–5 l/100 km)
- Jednoduchá konstrukce, levný servis
Nevýhody:
- Slabší výkon na dálnici
- Hlučnější chod
- U verze BXE riziko prasknutí ojničního šroubu (řešitelné preventivní výměnou)
1.6 MPI (75–75 kW) – pro klidné řidiče
Výhody:
- Velmi jednoduchý, odolný motor bez turba
- Levné náhradní díly
- Snadné přestavby na LPG
Nevýhody:
- Slabší dynamika
- Vyšší spotřeba v městském provozu (8–9 l/100 km)
- Nevhodný pro rychlou dálniční jízdu
2.0 TDI CR (103–125 kW) – až facelift
Výhody:
- Silný, pružný motor
- Nízká spotřeba při svižné jízdě (5,5–6 l/100 km)
- Spolehlivější common-rail vstřikování po roce 2009
Nevýhody:
- Vyšší pořizovací cena ojetin
- Nutnost pravidelného servisu vstřiků a DPF
- Nevhodný pro krátké trasy
1.4 TSI (90 kW, verze CAXA) – benzínový kompromis
Výhody:
- Dobrá dynamika a nízká spotřeba (6–7 l/100 km)
- Řemenový rozvod – menší riziko než u řetězových 1.2 TSI
- Tichý chod
Nevýhody:
- Citlivý na kvalitu paliva
- Problémy s turbodmychadlem u vyšších nájezdů
- Vyšší spotřeba oleje u špatně servisovaných kusů
2.0 FSI (110 kW) – atmosférická radost
Výhody:
- Plynulý zátah bez turba
- Menší riziko poruchy turba či DPF
- Vhodný pro dálniční cestování
Nevýhody:
- Vyšší spotřeba (8–9 l/100 km)
- Složitější vstřikování FSI (dražší opravy)
- Menší nabídka na trhu
Shrnutí – co vybrat?
- Pro maximální spolehlivost: 1.9 TDI
- Pro klidnou městskou jízdu: 1.6 MPI (ideální na LPG)
- Pro výkon a dálky: 2.0 TDI CR (po roce 2009)
- Pro benzín a kompromis: 1.4 TSI (CAXA)
- Pro radost z atmosféry: 2.0 FSI

